felga volvo v40

Bezwładnościowy amortyzator hydrauliczny

Bezwładnościowy amortyzator hydrauliczny pochlania energię drgań i wstrząsów wskutek pokonywania oporów przeciwstawiających się ruchom obudowy względem umieszczonego w niej swobodnego ciężarka, który dzięki swej bezwładności usiłuje pozostać w miejscu i tym samym powoduje przetłaczanie cieczy. Skuteczność działania bezwładnościowego amortyzatora hydraulicznego można znacznie zwiększyć przez zawieszenie ciężarka na sprężynie lub ukladzie sprężyn. Ciecz przepływa z jednej strony ciężarka na drugą poprzez rurkę przechodzącą przez osiowy otwór hydrauliczny przelotowy w ciężarku. Skuteczność d...

Więcej »

Przeguby sztywne

Przeguby sztywne stosowane głównie w drążkach poprzecznych różnią się od przegubów sprężystych sposobem rozmieszczenia kamieni w stosunku do główek sworzni kulistych. Sprężyna dociskowa eliminuje luzy w przegubie i kompensuje skutki zużywania się główki sworznia i kamieni. Ponieważ w osi drążka nie działa żaden element sprężynujący, przegub jest sztywny w tym kierunku. Sztywne przeguby spotyka się w zasadzie tylko w układach kierowniczych samochodów o sztywnych osiach przednich. Zasadniczym elementem przegubu jest sworzeń kulisty 0 utwardzonej powierzchni kulistej. Szlifowana część stożk...

Więcej »

Drgania masy

Jeżeli drgania masy są tłumione przez opory hydrauliczne, wynikające z lepkości cieczy (opory tarcia wewnętrznego pomiędzy sąsiednimi cząstkami cieczy), poglądowo przyjąć można, że siła oporów hydraulicznych (H) zmienia sie proporcjonalnie do prędkości ruchu drgającego masy, czyli H k • w, gdzie: k stała oporów elementu tłumiącego (amortratora) oraz w prędkość ruchu drgającego. Duża stała amortyzatora uniemożliwia drgania własne układu, a masa wychylona z położenia równowagi wraca do niego ruchem asymptotycznym. Kiedy natomiast stała amortyzatora jest dostatecznie mała, wskutek jednorazowego im...

Więcej »

MOTOCYKLE

Dość rozpowszechnione swego czasu urządzenia wtryskowe DECKEL traktować można jako odmiane systemu BOSCH. Pompa wtryskowa DECKEL wyróżnia sie jednak brakiem komory wyrównawczej, dzieloną obudową, wyposażeniem sekcji tłoczących w zaworki ssące oraz nieco zmienioną konstrukcją mechanizmu sterowania dawkowaniem sekcji tłoczących. Podczas wykonywania przez tłoczek suwu napełniania, wskutek oddziaływania rożnicy ciśnień zaworek ssący jest utrzymywany w pewnej odległości od swego gniazda i przez kanaliki w gnieździe zaworka ssącego paliwo napływa do wnętrza cylinderka. Po zaniknięciu podciśnienia w cyli...

Więcej »
http://www.bol-plecow.info.pl 751# , #renault nowy , #forum renault clio , #dacia na raty , #nissan micra k12 otomoto , #audi q3 2017 , #toyota wynajem długoterminowy , #suzuki salony , #auta za 40 tys , #auto raba mszana ,