PIC-633

Regulacja luzu w przekładni

Przy ustawieniu sie rolki w położeniu środkowym luz w przekładni może być całkowicie skasowany, ponieważ dzięki uksztaltowaniu zębów globoidalnego ślimaka zabezpieczono progresywne powiększanie się luzu międzyzębnego, w miarę oddalania się rolki od położenia środkowego. Przekładnię ze ślimakiem globoidalnym i potrójną rolką spotyka się rzadko, głównie w pojazdach ciężarowych. Regulacja luzu w przekładni polega na poosiowym przesuwaniu walka przekładni. Taki sposób regulacji Jest dość dokładny, ponieważ np. przesunięciu wału 0 2 mm odpowiada zbliżenie powierzchni zębów 0 0,15 m...

Więcej »

Pompy hydrauliczne

Do zasilania układów hydraulicznych są stosowane różnego rodzaju pompy. Na przykład w podbijarkach stosuje się tylko jeden typ pompy pompę łopatkową całkowicie odciążoną, Do zasilania głównego układu stosuje się pompę podwójną, tzn. w jednym kadłubie znajdują się dwie pompy o różnej wydajności. Wirnik pompy łopatkowej ma nacięte rowki, w których łopatki mogą wykonywać ruchy promieniowe. Łopatki te są dociskane sprężynami do pierścienia bieżnego, mającego wewnątrz owalny otwór, Obracając wirnik pompy, łopatki dociskając do wewnętrznej bieżni wykonują w czasie jednego obrotu...

Więcej »

Zbieżność kół

Zbieżność kół ogranicza wpływ ich pochylenia, które wywołuje skłonność kół do rozjeżdżania się na zewnątrz. Zbieżność kół przednich zapobiega ich skłonności do trzepotania podczas jazdy z dużą szybkością. Zbieżnosć kół kierowanych powinna być tak dobrana, aby koła jadącego samochodu mogły się ustawiać możliwie równolegle do kierunku jego ruchu. Taka pozycja kół zapobiega ślizganiu się Opon po nawierzchni, a więc ogranicza zużycie ich bieżników. W razie stosowania ogumienia wysokociśnieniowego zbieżnośc kół dochodzi do 10 mm. Odległości A i B mierzy się n...

Więcej »

Wirusowe DNA ospy wietrznej w ospę wietrzną w ludzkich zębodołach trójdzielnych i klatki piersiowej

Zagadnienie współpracy elementów sprężystych zawieszenia oraz amortyzatorów nie zostało dotychczas należycie i wszechstronnie wyjaśnione. Wszelkie rozważania teoretyczne w tej dziedzinie odbiegają od rzeczywistości z uwagi na konieczność przyjmowania rozmaitych uproszczeń. Elementy sprężyste i amortyzatory w zawieszeniach współczesnych samochodów dobiera się i wzajemnie dostosowuje wyłącznie na drodze doświadczalnej, na podstawie wyników rozmaitych prób praktycznych, rezygnując z posługiwania się teorią, która w tej mierze ma tylko wartość dydaktyczną. Tłumienie drgań. Jeżeli układ ...

Więcej »
751#auta za 40 tys , #auto raba mszana , #umowa kupna sprzedaży samochodu współwłaściciele pdf , #otomoto tarnów , #co to adblue , #otomoto honda goldwing , #amelia otomoto , #auto agat alwernia , #spalanie alkoholu kalkulator , #dbx aston martin ,