hybrydy auta

Ślimak wielozwojowy

Na końcu walka kierownicy osadzony jest ślimak, przeważnie wielozwojowy, zazębiony ze ślimacznicą zaklinowaną na wspólnym wałku z ramieniem mechanizmu kierowniczego. Zastosowanie pełnego kola ślimacznicy jest korzystne, ponieważ ułatwia kasowanie luzów w przekładni, powstających wskutek zużywania się współpracujących części. W razie stwierdzenia nadmiernego luzu w przekładni wystarcza bowiem zwykle przekręcić ślimacznice na wałku o pewien kąt, np. 0 1 200 (oraz przełożyć odpowiednio ramie kierownicy), aby uzyskać znów prawidłowe zazębienie między współpracującymi czę...

Więcej »

Bezwładnościowy amortyzator hydrauliczny

Bezwładnościowy amortyzator hydrauliczny pochlania energię drgań i wstrząsów wskutek pokonywania oporów przeciwstawiających się ruchom obudowy względem umieszczonego w niej swobodnego ciężarka, który dzięki swej bezwładności usiłuje pozostać w miejscu i tym samym powoduje przetłaczanie cieczy. Skuteczność działania bezwładnościowego amortyzatora hydraulicznego można znacznie zwiększyć przez zawieszenie ciężarka na sprężynie lub ukladzie sprężyn. Ciecz przepływa z jednej strony ciężarka na drugą poprzez rurkę przechodzącą przez osiowy otwór hydrauliczny przelotowy w c...

Więcej »

Element walcowy

Element taki minimalnie ugina się pod dużym obciażeniem promieniowym (1,78 mm pod naciskiem 1930 kG), lecz jest przeszło trzy razy elastyczniejszy niż element płytowy (o identycznej grubości i objętości wkładki gumowej, który ugięcie 1,78 mm wykazuje dopiero pod obciążeniem 6200 kG). Wskutek umiarkowanego obciążenia poosiowego omawiany element walcowy ugina się dość znacznie (7,9 mm pod naciskiem 525 kG i cechuje go niemal dwukrotnie większa elastyczność poosiowa niż podobny element stożkowy z wkładką gumową 0 identycznej grubości i objętości (który ugina się 0 7,9 mm dopiero...

Więcej »

Zespoły reaktywne.

Układ kierowniczy umożliwia kierowcy, zgodnie z jego wolą, zmienianie kierunku ruchu prowadzonego pojazdu samochodowego. Pojazd skręca w bok (w prawo lub w lewo) odpowiednio do kierunku skręcenia obu kół przednich (w bardzo rzadkich przypadkach również i kół tylnych). Od sposobu działania układu kierowniczego w znacznym stopniu zależą dwie bardzo istotne własności użytkowe pojazdu samochodowe go — jego kierowalność oraz zwrotność. Układ kierowniczy powinien samoczynnie utrzymywać kierunek ruchu pojazdu na wprost lub umożliwiał toczenie sie bez poślizgu skręconych w bok kół ki...

Więcej »
http://www.implanty.info.pl 751#nissan micra k12 otomoto , #audi q3 2017 , #toyota wynajem długoterminowy , #suzuki salony , #auta za 40 tys , #auto raba mszana , #umowa kupna sprzedaży samochodu współwłaściciele pdf , #otomoto tarnów , #co to adblue , #otomoto honda goldwing ,