Zespół hydromechaniczny

Tags: , ,

Zespól hydromechaniczny składa się ze sprzęgła hydrokinetycznego oraz sześciostopniowej skrzynki biegów (6 biegów do jazdy w przód oraz bieg tylny). Zależnie od wersji skrzynka biegów zapewnia cztery różne przełożenia zwalniające, prze łożenie bezpośrednie i przełożenie przyspieszające do jazdy w przód lub piet różnych przełożeń zwalniajacych i przełożenie bezpośrednie do jazdy w przód. Przekładnie skrzynki biegów, wyróżniającej się zastosowaniem dwóch walów pośrednich, są przełączane przy użyciu sprzęgieł wielotarczowych z wbudowanymi rozpieraczami hydraulicznymi — identycznie jak w innych modelach zespołów HYDROMEDIA. System MONOCONTROL Transmission. Półautomatyczna skrzynka biegów stosowana w autobusach i samochodach ciężarowych produkcji brytyjskiej (np. AEC). Zespół składa się ze sprzęgła hydrokinetycznego, współpracującego z preselekcyjną Skrzynką biegów systemu WILSON. System POWERMATIC. Automatyczna skrzynka biegów stogowana głównie w samochodach cieżarowych i ciagnikach CHEVROLET. Zespół składa się z ryglowanej przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina, dwie kierownice, zakres przelożeń 1,0 . . . 2,8) i sześciostopniowej skrzynki planetarnej, zawierającej cztery proste przekładnie planetarne. Poszczególne biegi zespołu przełącza hydrauliczny układ sterujący za pośrednictwem dwóch sprzęgieł wielotarczowych i czterech hamulców jednotarczowych. Do okresowego ryglowania przekładni hydrokinetycznej służy sprzęgło jednotarczowe, umożliwiające przekazywanie napędu z wału korbowego silnika wprost na wał turbiny. Stopniowanie przełożeń skrzynki biegów: 5,29—3,81 — 2 69 — 1,94 — 1,39 — 1,0; bieg tylny 6,04, Zakresy pracy zespołu: P-N-D-IN-L-R. Podczas korzystania z zakresu D hydrauliczny układ sterujący samoczynnie przełącza cztery biegi III, IV, V oraz bezpośredni, zależnie od szybkości jazdy i obciążenia silnika. W zakresie IN przełączane są samoczynnie tylko dwa biegi — 111 oraz IV, a w zakresie L — jedynie bieg I oraz bieg II. Przekładnia hydrokinetyczna uczestniczy w przekazywaniu napędu wyłącznie podczas ruszania pojazdu z miejsca na biegu I lub II I oraz w okresie jazdy w tył. Układ sterujący samoczynnie włącza sprzęgło ryglujące przekładnię hydrokinetyczną z chwilą przyspieszenia biegu silnika do 2000 . [przypisy: voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją, lelek porsche ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: lelek porsche renault używane z gwarancją voyager nowy sącz