Bezwładność zaworków

Tags: , ,

W wielu amortyzatorach stosuje sie specjalne poduszki powietrzne, często oddzielone od cieczy przeponami elastycznymi lub instaluje się nawet w amortyzatorze nylonowy zbiornik wypełniony powietrzem. Działanie teleskopowego amortyzatora hydraulicznego i jego charakterystyka w dużym stopniu zależą od konstrukcji zaworków. Bezwładność zaworków decyduje bowiem o opóźnieniach ich Otwierania się i zamykania, Ponadto zaworki amortyzatora powinny łatwo przepuszczać zgęstniałą ciecz (w niskich temperaturach otoczenia) oraz odznaczać sie zdolnością do samooczyszczania. Niektóre teleskopowe amortyzatory hydrauliczne wymagają jeszcze okresowej obsługi lub regulacji. Tego rodzaju regulację przeprowadza się odpowiednio do obciążenia samochodu, średnich szybkości jazdy, stanu nawierzchni dróg oraz temperatury otoczenia. Jako podstawowe elementy teleskopowego amortyzatora hydraulicznego wyróżnia się cylinder, tłok z trzonem oraz zaworki dławiące — skoku odbicia i skoku ugięcia. Zaworek dławiący skoku odbicia otwiera się na okres rozprężania się sprężystego ,elementu zawieszenia, a zaworek dławiący skoku ugięcia podczas odkształcania się sprężystego elementu zawieszenia wskutek wzrastania obciążenia zewnętrznego. Zależnie od konstrukcji wśród teleskopowych amortyzatorów rozróżnia się jednorurowe i dwururowe, a z uwagi tła sposób działania — amortyzatory jednostronnego i obustronnego działania. Obecnie spotyka się w praktyce wiele rodzajów teleskopowych amortyzatorów hydraulicznycn, produkowanych w najrozmaitszych odmianach. Poniżej omówiono tylko kilka typowych systemów, reprezentujących obecne kierunki rozwojowe. System M KZ. Dwururowy amortyzator dwustronnego działania składa się z dwóch współśrodkowych rur, z których zewnętrzna spełnia zadania zbiornika płynu, a wewnętrzna — cylindra roboczego. Zaworek zwrotny osadzony jest na tłoku, a zaworek dławiący skoku od bicia pod tłokiem. W dolnej cześci cylindra roboczego znajduje się zaworek dławiący skoku ugięcia, W korpusie którego mieści się zaworek przelewowy, łączący na okres skoku odbicia zbiornik płynu z przestrzenią pod tłokiem. Opór Zaworek zwrotny amortyzatora w obu kierunkach zależy konstrukcji zaworków. Zaworek dławiący skoku odbicia sztywności sprężyn oraz uszczelnienia. Zaworek przelewowy [więcej w: sterowniki plc, audi serwis wrocław, przyczepy samochodowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław przyczepy samochodowe sterowniki plc