Wielosekcyjna pompa wtryskowa

Tags: , ,

Ujmując poglądowo, ciśnienie tłoczenia wytwarzane przez sekcję tłoczącą podwyższa się z przyspieszaniem posuwistego ruchu tłoczka w cylinderku, przy czym jednocześnie skraca się okres tłoczenia. Jeżeli wiec rozpylacz wtryskiwacza otwiera się i zamyka wyłącznie wskutek zmian ciśnienia w paliwie dopływającym z sekcji tłoczącej, katy wtryskiwania nieznacznie tylko zmieniają się w wyniku przyspieszania lub zwalniania biegu silnika, albo nawet są w przybliżeniu stałe. W urządzeniu wtryskowym bezpośredniego działania nie trzeba wiec regulował ciśnienia tłoczenia oleju napędowego do wtryskiwaczy odpowiednio do zmian chwilowej częstotliwości wtryskiwania, a w razie konieczności wymagane korygowanie dawkowania zapewnić można przez wyposażenie pompy wtryskowej w dość proste urządzenia. Urządzenia wtryskowe bezpośredniego działania są stosowane w osprzęcie samochodowych silników wysokoprężnych jako układy wielosekcyjne, układy pompo-wtryskiwaczy (patrz str. 318) oraz jako układy z rozdzielaczami (patrz str. 325). Znaczna większość silników samochodowych i pochodnych jest wyposażona w wielosekcyjne urządzenia wtryskowe, przy czym z zasady wszystkie sekcje tłoczące urzadzenia zgrupowane są we wspólnej obudowie i tworzą tzw. wielosekcyjną pompę wtryskową. Do wyjątków należą zestawy złożone z trój-, dwu- lub nawet jednosekcyjnych pomp wtryskowych, rozpowszechnione w osprzęcie silników stacyjnych. Jedynie do zasilania 12-cylindrowego silnika widlastego dość często używa się dwie sześciosekcyjne pompy wtryskowe.

Wielosekcyjna pompa wtryskowa mieści we wspólnej obudowi e sekcje tłoczące układów wtryskowych zasilających wszystkie lub określoną liczbę cylindrów silnika (od 2 do 12). [podobne: euroauto, otomoto kościerzyna, używane otomoto wloclawek ]

Każda wielosekcyjna pompa wtryskowa zawiera mechanizmy do wymuszania posuwisto-zwrotnych ruchów tłoczków w cylinderkach oraz mechanizm do jednoczesnego sterowania w taki sam sposób dawkowaniem wszystkich sekcji tłoczących (rys. 45-6). Zależnie od typu urządzenia wtryskowego, pomocniczy osprzęt wielosekcyjnej pompy wtryskowej stanowią rozmaite urządzenia dodatkowe, jak: regulator prędkości obrotowej, przyspieszacz wtryskiwania, ogranicznik dawkowania, wyrównywacz, urządzenie rozruchowe oraz podzespoły tlkladtl zasilania (pompa zasilająca, zawór przelewowy itp.).

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: euroauto otomoto kościerzyna otomoto wloclawek