Urządzenia wtryskowe o sterowaniu elektronowym

Tags: , ,

Podwójny wylot przewodu głównego wybieraka zabezpiecza chwilowe wzbogacanie mieszanki w czasie uchylania przepustnicy (podobnie jak w urządzeniu biegu jałowego zwykłego gaźnika). Zakres wychyleń wspornika dźwigni ustalającej chwilowe położenia tłoczka upustowego zależy od ustawienia dwóch zderzaków. Jeden z nich (lewy) ogranicza maksymalną moc użyteczną silnika, a drugi (prawy) największą prędkość biegu jałowego.

Jeżeli podciśnienie w rtlłze sgacej jest bardzo duže (ponad 0,7 kG/cm2), wtryskiwacz 44—54. RAMJET np. podczas hamowania silnikiem, samoczynnie włącza sie podciśnieniowy układ STOP którego wybierak przeponowy otwiera zawór STOP, wbudowany w pompę wtryskową — przerywając doprowadzanie paliwa do wtryskiwaczy, wskutek zaniku ciśnienia tłoczenia. Układ STOP zaczyna działać dopiero po zupełnym przymknięciu przepustnicy. [patrz też: euroauto, otomoto kościerzyna, używane otomoto wloclawek ]

Ostatnio coraz więcej uwagi poświęca się adaptacji do silników samochodowych rozmaitych wtryskowych układów zasilania o sterowaniu elektronowym, stosowanych od dość dawna jako osprzęt silników lotniczych. Sterowanie elektronowe zapewnia istotne korzyści, jak: natychmiastowe dostosowywanie składu mieszanki do chwilowych warunków pracy silnika, minimalna liczba poruszających się części, brak części wymagających kosztownej obróbki wykończającej, możność stosowania paliwa zawierającego drobne zanieczyszczenia (o ziarnistości do 0,02. . .0,03 mm), prostota i niezawodność działania układu, brak zakłóceń powodowanych pulsowaniem ciśnienia paliwa oraz bezwładnością części (szczególnie ważne w razie wysokiej często tliwošci wtryskiwania), brak skłonności paliwa do parowania w przewodach oraz minimalne zużycie elektryczności.

Urządzenie ELECTROJECTOR w rozmaitych wersjach jest stosowane jako osprzęt ośmiocylindrowych silników czterosuwowych do samochodów osobowych, produkowanych przez koncerny Ford Motor Corp. i American Motors Corp. Elektryczna pompa zasilająca zasysa paliwo ze zbiornika i tłoczy je do wtryskiwaczy wbudowanych w kanałach ssacych (rys, 44-55). Każdy cylinder jest zasilany przez oddzielny wtryskiwacz. Stałe ciśnienie robocze w instalacji, wynoszaee około 1,4 kG/cm2 utrzymuje zawór upustowy, kierujący nadmiar paliwa z powrotem do zbiornika.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: euroauto otomoto kościerzyna otomoto wloclawek