Układy urządzeń wtryskowych – c.d.

Tags: , ,

— sterowanie rozdzielacza, polegające na skracaniu lub wydłużaniu okresów czasu, w których rozdzielacz łączy zasobnik nadciśnienia z poszczególnymi wtryskiwaczami ; urządzenie wtryskowe jest dość proste, lecz poważne trudności wynikają z bardzo wysokich wymagań odnośnie dokładnogci wykonania rozdzielacza oraz z konieczności reguIowania ciśnienia tłoczenia paliwa do zasobnika nadciśnienia zależnie od częstotliwości wtryskiwania (w celu utrzymania niezmiennego wyprzedzenia wtryskiwania oraz stałego dawkowania w razie spadku lub podwyższenia prędkości biegu silnika),

— sterowanie pompy wtryskowej; dawki paliwa są odmierzane przez sekcje tłoczące pompy wtryskowej, które jednocześnie sterują początek i koniec wtryskiwania; system ten pozwala na stogowanie pompy wtryskowej o niezbyt skomplikowanej konstrukcji oraz dość prostych wtryskiwaczy, lecz istotną niedogodnością jest znaczny na ogół ciężar urządzenia wtryskowego.

Obecnie samochodowe silniki ysokoprężne wyposaża się najczęściej w urządzenia wtryskowe o sterowanych wielosekcyjnych pompach wtryskowych. Dość szybko rozpowszechniaja sie ostatnio urządzenia wtryskowe o sterowanych rozdzielaczach. Natomiast sterowane wtryskiwacze spotyka się dość rzadko. [hasła pokrewne: szyby samochodowe, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Paratnetry działania urządzenia ryskowego. Wtryskiwanie oleju napędowego powinno zaczynać się i kończyć w chwilach, w których tłok znajduje się w ściśle określonych polożeniach w cylindrze. Wymagania w tym zakresie zmieniają się z chwilową prędkością biegu i obciążeniem silnika wysokoprężnego, w związku z czym na eży rozróżniać następujące pojęcia :

wyprzedzenie wtryskiwania; roces wtryskiwania oleju napędowego do komory spalania rozpoczyna się jeszcze przed dojściem tłoka wykonującego kuw sprężania do zwrotu zewnętrznego; powszechnie wyprzedzenie wtryskiwania określa się kątem obrotu, o który wał korbowy

przekręca sie od chwili rozpoczęcia wtryskiwania do chwili osiągnięcia przez tłok położenia zwrotu zewnętrznego (lub niekiedy drogą przebywaną wówczas prze tłok),

— kąt wtryskiwania jest to kąt obrotu, o który przekręca się wał korbowy silnika podczaș wtryskiwania dawki oleju napędowego w komorze spalaniâ jednego cylindra, — kąt tłoczenia jest to kąt obkotu, o który przekręca się wał korbowy silnika podczas wytłaczania jednej dawki oleju napędowego z cylinderka sekcji tłoczącej do wtryskiwacza; niekiedy kąt tłoczenia jest podawany w stopniach obrotu walka kułaczkowego poinpy wtryskowej,

— okres wtryskiwania jest to okres czasu, w którym jedna dawka oleju napędowego wytryskuje z rozpylacza do wnętrza komory spalania w cylindrze silnika,

— okres tłoczenia jest to okres czasu, w którym jedna dawka oleju napędowego jest wytłacza a z cylinderka sekcji tłoczącej do wtryskiwacza,

— opóźnienie wtryskiwania jes to kąt obrotu, o który przekręca się wal korbowy silnika od chwili rozpoczęcia się tłoczenia paliwa do wtryskiwacza aż do chwili, w której olej napędowy zaczyna wytryskiwać z rozpylacza ; niekiedy opożnienie wtryskiwania podaje się jako okres czasu upływającego pomiędzy początkiem loczenia i początkiem Wtryskiwania paliwa.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: szyby samochodowe warsztat samochodowy szczecin Warsztat samochodowy Wrocław