Tłoczenie paliwa

Tags: , ,

Tłoczenie paliwa kończy się, kiedy tylko przesuwający sie poziomo wodzik sterujący za pośrednictwem kulki i iglicy sterującej zmusi tłoczek sterujący do oderwania się od suwaka tłoczącego (unoszącego się nadal w górę). W tej chwili bowiem otwiera się połączenie pomiędzy komora pompowania i kanalikiem poosiowym w suwaku tłoczącym, dzięki czemu w komorze pompowania zanika nadciśnienie i nadmiar paliwa odpływa poprzez zaworek przelewowy do kanału nadmiarowego w obudowie pompy wtryskowej. [podobne: samochody poleasingowe, motoryzacja samochody, Samochody używane ]

Sterowanie dawkowaniem sekcji tłoczących polega na poosiowym przesuwaniu drążka sterującego, w wyniku czego wodziki sterujące wcześniej lub później zaczynają przesuwać się w bok, powodując przerywanie doprowadzania paliwa do wtryskiwaczy. Początek tłoczenia jest stały i nie zależy od ustawienia drążka sterującego, przesuwanego przez regulator hydrauliczny.

Systemy sterowania dawkowaniem przez zmienianie skoków tłoczków, dość rozpowszechnione w okresie międzywojennym, obecnie już prawie zupełnie zarzucono — gdy chodzi o pompy wtryskowe do samochodowych silników wysokoprężnych. Dokładna regulacja długości skoków tłoczków w pompie wtryskowej pracującej z dużą częstotliwością wtryski wania nastręcza szczególne trudności, przy czym dodatkowe komplikacje wynikają z konieczności wyposażania sekcji tłoczących w zaworki ssące. W rezultacłe pompy wtryskowe z sekcjami tłoczącymi o regulowanych skokach tłoczków są złożone konstrukcyjnie, a stopień zużycia części wywiera wysoce niepożądany wpływ na dokładność odmierzania dawek paliwa.

System HANOMAG. Spotykane jeszcze w osprzęcie silników samochodowych pompy wtryskowe HANOMAG maja wbudowane poziomo sekcje tłoczące, wyposażone w zaworki ssące i zaworki tłoczące. Sterowanie dawkowaniem sekcji tłoczących polega na poos owym przesuwaniu wałka kułaczkowego, zaopatrzonego w przestrzenne garby.  Chwilowa długość skoków tłoczka sekcji tłoczącej zależy od ustawienia przestrzennego garbu względem współpracujacej z nim dolnej rolki dźwigienki pośredniej. Skok tłoczka W cylinderku jest proporcjonalny do odległości, na jaką dolna rolka dźwigienki pośredniej jest odpychana od osi obrotu wałka kułaczkowego. Początek tłoczenia jest stały, a koniec tłoczenia zmienia się odpowiednio do chwilowego ustawienia wałka kułaczkowego i następuje tym później, im większe są wychylenia dolnej rolki dźwigienki pośredniej.

Suw napełniania wykonuje tłoczek pod naciskiem rozprężającej się sprężyny powrotnej, która jednocześnie nie pozwala na odrywanie się dolnej rolki dźwigienki pośredniej.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: motoryzacja samochody samochody poleasingowe Samochody używane