System MOKE

Tags: , ,

Gumowy element sprężysty wykonany jest jako pierścień kształtowy, sklejony z nieckowatym gniazdem osadzonym w spodzie nadwozia oraz z tłocznikiem opierającym się o wahacz zawieszenia koła. Podczas wychyleń koła jezdnego w gumowym pierścieniu zmieniają się jedynie naprężenia ściskające i ścinające, ponieważ obciążenie statyczne zawieszenia zapewnia mniejsze lub większe napięcie wstępne elementu. Z uwagi na mały wbudowuje się zarówno pionowo jak i poziomo. System CO DER. Progresywną charakterystykę zawieszenia zapewniają zestawy wbudowanych szeregowo elementów gumowych systemu A EON, ściskanych przez wzdłużne wahacze oporowe, jednostronnie zamocowane przegubowo do podłużnic ramy. Koła jezdne osadzone sa na czopach wahacza kołyskowego, ułożyskowanego w wahaczu oporowym. Ze wzrastaniem obciążenia swobodny koniec wahacza oporowego zbliża się do podłużnicy ramy, ściskając kolejno coraz więcej elementów gumowych. Zapewnia to dużą progresywność charakterystyki zawieszenia, przy Czym np. obciążeniom 0,5, 1,0, 2,0, 6,0 oraz 10,0 ton odpowiadają jednostkowe ugięcia zawieszenia 2,04, 3,26, 5,92, 10,04 ton/cal. Na swobodnym końcu każdego wahwza oporowego osadzony jest tarczowy zderzak współpracujący ślizgowo z pionową prowadnicą umocowaną do podłużnicy ramy, co zapewnia utrzymywanie kół jezdnych we właściwych położeniach nawet w razie występowania znacznych sil bocznych np. podczas zakręcania. System NEIDHART. Element resorujący składa się z zestawu poduszek gumowych, zaciśniętych pomiędzy rozpieraczem i sztywną obejmą. Wskutek przekręcania rozpieracza przez wahacz zawieszenia kola jezdnego poduszki gumowe są zgniatane, przy czym występują w nich głównie naprężenia ściskające, Przez odpowiednie uksztaltowanie występów rozpieracza uzyskuje się wymaganą progresywność charakterystyki odkształcania. System Amortyzujący element gumowy w postaci specjalnie ukształtowanego stożka współdziała ze śrubową sprężyną zapewniając progresywną charakterystykę niezależnego zawieszenia przedniego kola w zakresie dużych obciążeń. Jednocześnie element taki współpracuje z amortyzatorem ramieniowym lub teleskopowym, zapewniającym wymaganą skuteczność tłumienia drgań i wstrząsów. [patrz też: audi serwis warszawa, oklejanie samochodów, inhibitor korozji ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis warszawa inhibitor korozji oklejanie samochodów