System LAVALETTE

Tags: , ,

Olej napędowy, tłoczony przez pompę zasilającą systemu PALLAS, dopływa poprzez filtr dokładnego oczyszczania do urządzenia pływakowego, które utrzymuje stałe niewielkie nadciśnienie w komorze wyrównawczej pompy wtryskowej. Tłoczenie paliwa do wtryskiwacza rozpoczyna się w chwili, w której unoszący się w górę tłoczek swą dzielną krawędzią sterującą przesłania wyloty dolnych kanalików w ściance cylinderka. Tłoczenie oleju napędowego kończy się, kiedy dolna krawędź główki tłoczka odsłania wloty do górnych kanalików w ściance cylinderka, umożliwiając odpływanie paliwa z powrotem do komory wyrównawczej. Sterowanie dawkowaniem polega na przekręcaniu tłoczka w cylinderku, co przyspiesza lub opóźnia początek tłoczenia (a wiec i zwiększa lub zmniejsza wyprzedzenie wtryskiwania), podczas gdy koniec tłoczenia jest stały.

System LAVALETTE (S. A. lavalette, Saint-Quen). Urządzenia wtryskowe LAVALETTE produkowane są wg licencji BOSCH, bez jakichkolwiek modyfikacji o praktycznym znaczeniu. Gdy chodzi o urządzenia wtryskowe bezpośredniego działania, pomiędzy tego samego rodzaju podzespołami LAVALETTE i BOSCH oraz ich częściami składowymi istnieje pełna zamienność. [hasła pokrewne: słupki odgradzające, Części samochodowe zamienne, a oryginalne, szyny prądowe ]

System ĽORANGE. Pompy Wtryskowe systemu Ľ ORANGE, produkowane przez rozmaite wytwornie, wyróżniają się jednokierunkowym przepływem oleju napędowego przez sekcje tłoczące. Odpowiednio do przeznaczenia pompy wtryskowej wyposaża się ją albo w sekcje tłoczące wersji S (bez zaworków ssących), albo w sekcje tłoczące wersji V (z zaworkami ssącymi).

Sekcje tłoczące bez względu na wersję mają cylinderki o identycznej konstrukcji. Na gładzi cylinderka wytoczone są dwa pierścieniowe rowki połączone kanalikami z niezależnymi komorami w obudowie pompy wtryskowej. Paliwo napływa do wnętrza cylinderka przez skośne kanaliki w jego ściance i poprzez promieniowy oraz poosiowy kanalik w tłoczku przenika do komory pompowania.

Sekcja tłocząca wersji S zaczyna doprowadzać olej napędowy do wtryskiwacza, kiedy tylko wloty do promieniowego kanalika w tłoczku podczas jego unoszenia się w górę przesłonięte zostają przez

krawędź dolnego podtoczenia na gładzi cylinderka. Tłoczenie paliwa kończy się w chwili, w której obrzeże pierścieniowego rowka na tłoczku zaczyna odsłaniać wlot do kanalika nadmiarowego, co umożliwia wypływanie paliwa z cylinderka,

Sekcja tłocząca wersji V ma zaworek ssący i odmiennie wykonany tłoczek, w którym promieniowy kanalik jest wywiercony znacznie niżej niż w tłoczku wersji S. Dzięki temu bez względu na wysokość uniesienia tłoczka pomiędzy jego kanalikiem poosiowym i kanalikiem zasilającym istnieje stale połączenie. Podczas tłoczenia Oleju napędowego do wtryskiwacza komora pompowania jest odcięta od poosiowego kanalika w tłoczku przez zaworek ssący, zamykający się samoczynnie pod naciskiem sprężyny. Zastosowanie zaworka ssącego zwiększa wydajność sekcji tłoczącej o około 300o, podwyższa szybkość narastania ciśnienia tłoczenia oraz zwiększa dokładność dawkowania i przepłukiwania komory pompowania paliwem (z uwagi na jej zmniejszoną pojemność).

 

 

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: Części samochodowe zamienne, a oryginalne słupki odgradzające szyny prądowe