System IFA

Tags: , ,

Osiowego przesuwania drążka sterującego tłoczki wszystkich sekcji tłoczących przekręcają sie w cylinderkach o takie same kąty. Regulacja dawkowania sekcji tłoczącej polega na zmianie miejsca zaciśnięcia jej nastawnych widełek na drążku sterującym.

Pompy wtryskowe DEUTZ o leżących sekcjach tłoczących wyróżniają się zastosowaniem zaworków ssących. Z uwagi na znaczne niedokładności w dawkowaniu, wynikające z dużych pojemności komór pompowania, tego rodzaju pompy wtryskowe wyszły już prawie z użycia. System FERA (F. E. R. A. SA, Torino). Urządzenia wtryskowe FERA są z reguły bazowane na licencjach innych wytwórni, niemal wyłacznie w oparciu o system BOSCH i pochodne. Wprowadzone w niektórych wyrobach drobne modyfikacje jedynie w wyjątkowych przypadkach powodują brak zamienności części składowych. [podobne: zamiatarki, pasy napędowe, firma zbrojarska ]

Zależnie od przeznaczenia instalacja paliwowa F M jest kompletowana w dwóch wersjach — albo wg schematu połączeń BOSCH, albo jako układ zasilania o jednokierunkowym przepływie oleju napędowego przez pompę wtryskową (tj DECKEL lub DEUTZ).

Jednokierunkowy przepływ paliwa zapewnia się przez zastosowanie dodatkowego przewodu nadmiarowego i wyposażenie pompy wtryskowej w specjalne wydłużone śruby odpowietrzające, które zaślepiają kanaliki łączące komorę ssącą z komorą nadmiarową i jednocześnie umożliwiają usuwanie powietrza z komory ssącej.

Stosując schemat połączeń BOSCH zamiast śrub specjalnych zakłada się zwykłe wkręty, wskutek czego stale połączone ze sobą komory, ssąca i nadmiarowa, spełniają zadania komory wyrównawczej.

Tłoczki sekcji tłoczących F & M cechują oryginalne kształty główek, przy czym zachowano w pełni sposób  działania i metodę sterowania dawkowaniem wg systemu BOSCH. Pomimo rozmaitych różnic w szczegółach wykonania, podzespoły (w złożeniu) urządzeń wtryskowych F M oraz BOSCH tego samego przeznaczenia są w pełni zamienne miedzy sobą.

System IFA. Urządzenia wtryskowe I FA, produkowane W NRD, mają rozmaite wykonania, bazowane przeważnie na systemie DECKEL oraz BOSCH. W eksploatacji spotyka się różne pompy wtryskowe, zarówno o sekcjach tloczących z zaworkami ssącymi (wersje systemu DECKEL), jak 1 0 sekcjach tłoczących systemu BOSCH. Pompy wtryskowe IFA cechuje prostota budowy, łatwość dostępu do poszczególnych mechanizmów, przy stosunkowo znacznym ciężarze własnym. Prace nad skontruowaniem uniwersalnego urządzenia wtryskowego i pełnym znormalizowaniem części zamiennych nie zostały jeszcze zakończone. System JUNKERS (różne wytwórnie). Urządzenie wtryskowe JUNKERS jest przeznaczone do zasilania dwusuwowego silnika wysokoprężnego o tłokach przeciwbieżnych. Odpowiednio do liczby cylindrów, silnik wyposaża się albo w dwusekcyjną, albo trójsekcyjną po pe wtryskową, albo w dwie dwusekcyjne pompy wtryskowe, napędzane wspólnym wałkiem krzywkowym,

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: firma zbrojarska pasy napędowe zamiatarki