System DEUTZ (K. H. D. AG, NRF)

Tags: , ,

Dość rozpowszechnione swego czasu urządzenia wtryskowe DECKEL traktować można jako odmiane systemu BOSCH. Pompa wtryskowa DECKEL wyróżnia sie jednak brakiem komory wyrównawczej, dzieloną obudową, wyposażeniem sekcji tłoczących w zaworki ssące oraz nieco zmienioną konstrukcją mechanizmu sterowania dawkowaniem sekcji tłoczących.

Podczas wykonywania przez tłoczek suwu napełniania, wskutek oddziaływania rożnicy ciśnień zaworek ssący jest utrzymywany w pewnej odległości od swego gniazda i przez kanaliki w gnieździe zaworka ssącego paliwo napływa do wnętrza cylinderka. Po zaniknięciu podciśnienia w cylinderku zaworek ssący zamyka się pod naciskiem osadzonej w nim sprężyny.

Wytłaczany z cylinderka olej napędowy poprzez kanalik w gnieździe zaworka ssącego i zaworek odcinający odpływa do wtryskiwacza. Tłoczenie paliwa kończy się wskutek odsłaniania przez krawedź sterującą na główce tłoczka wlotu do kanalika nadmiarowego w ściance cylinderka.  System DEUTZ (K. H. D. AG, NRF). Urządzenia wtryskowe DEUTZ mają wiele cech wspólnych z systemem BOSCH. Pompy wtryskowe DEUTZ produkowano w różnych wykonaniach, przy czym rozróżniać należy ogólnie dwie Odmiany — wersję o stojących sekcjach tłoczących i wersję O sekcjach leżących.

Tłoczki pomp wtryskowych o sekcjach stojących mają pierścieniowe podtoczenia z trójkątnymi wnękami, które jednak nie sięgają do obrzeży główek. Podtoczenie jest stale połączone z przestrzenią ponad czołem tłoczka poprzez kanaliki w jego główce promieniowy i poosiowy. Dwa promieniowe kanaliki w ściance cylinderka łączą jego wnętrze z niezależnymi komorami w obudowie  pompy wtryskowej. Kanalik zasilający (górny) umożliwia napływanie do cylinderka paliwa z komory ssącej. Natomiast kanalik nadmiarowy (dolny) pozwala na wyciekanie z cylinderka nadmiaru paliwa do komory nadmiarowej. [hasła pokrewne: mercedes zasada otomoto, otomoto olkusz, vb leasing samochody poleasingowe ]

Tłoczenie oleju napędowego do wtryskiwacza rozpoczyna się w chwili, w której obrzeże czoła unoszącego się w górę tłoczka przesłoni wylot kanalika zasilajacego. Tłoczenie paliwa kończy się, kiedy tylko krawędź sterująca (trójkątnej wnęki, odcinek linii śrubowej) zaczyna odsłaniać wlot kanalika nadmiarowego.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: mercedes zasada otomoto otomoto olkusz vb leasing samochody poleasingowe