System AMERICAN BOSCH

Tags: , ,

System AMERICAN BOSCH (American Bosch Corp. USA). Początkowo produkowano identyczne urządzenia wtryskowe, jak pochodzące z wytwórni macierzystej. Z biegiem lat zmodyfikowano wiele drugorzędnych szczegółów konstrukcyjnych, nie zmieniając jednak sposobu pracy sekcji tloczących i zasady sterowania ich dawkowaniem. Oryginalne opracowanie własne stanowią natomiast pompy wtryskowe z rozdzielaczami.

System BRYCE (Bryce-Berger Ltd., Staines). Sposób działania i sterowania dawkowaniem sekcji tłoczących — jak system BOSCH, przy czym na uwagę zasługuje oryginalne uksztaltowanie główek tłoczków, zapewniające ich dużą sztywność i odporność na zużycie.

Pompy wtryskowe BRYCE wyróżniają się masywną konstrukcją i zastosowaniem wybitnie sztywnych wałków kułaczkowych, obracających sie przeważnie w łożyskach walcowych. Dość istotna modyfikacja równaniu z pompami wtryskowymi BOSCH— na unieruchomieniu pierścieni zębatych względem tulei pokrętnych za pomocą wkręconych w nie śrub ustalających.

System CAV (C. A. V. Ltd., London). Początkowo produkowano urządzenia wtryskowe BOSCH wg licencji, zachowując pełną zamienność części. Od kilku lat dostarczane są rozmaite urządzenia wtryskowe CAV zmodyfikowane lub oryginalnej konstrukcji. W licznych przypadkach rozszerzono asortyment wyrobów f-my Bosch (np. spotykane w Polsce pompy wtryskowe CAV, modele BPE o niezmiennym skoku tłoczka 7,5 mm lub złożone regulatory obrotów CAV-Leyland). Interesującą modyfikacją jest m. in. przekonstruowanie główek tłoczków o pojedynczych krawędziach sterujących, przez co zachowując wszystkie cechy systemu BOSCH zwiększono sztywność tłoczkow i ich odporność na zużycie. [patrz też: słupki odgradzające, Części samochodowe zamienne, a oryginalne, szyny prądowe ]

Dość istotne ulepszenia wprowadzono w pompach wtryskowych CAV seria N, bazowanych na pompach wtryskowych BOSCH, lecz mniejszych od nich i lżejszych. Segmenty zębate, współpracujace z zębatka sterującą, wyfrezowane są na pierścieniowych Odsadzeniach tulei.  Przesunięcie fazowe sekcji tłoczącej ustawia sie przez założenie podkładki regulacyjnej o odpowiedniej grubości pod talerzyk oporowy sprężyny powrotnej tłoczka. Wskutek wymiany podkładki regulacyjnej na grubszą lub cieńszą 0 0,1 mm, początek (albo koniec) tłoczenia ulega przyspieszeniu lub opóźnieniu o około 0,50, mierząc kątem obrotu walka kułaczkowego.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: Części samochodowe zamienne, a oryginalne słupki odgradzające szyny prądowe