Schemat podwójnej pompy lopatkowej

Tags: , ,

W pompie tej jeden wspólny wał napędza wirniki obu wkładów. Pierścień bieżny mniejszej pompy jest osadzony bezpośrednio w kadłubie, natomiast pierścień bieżny większej pompy znajduje się w specjalnej tulei, Tarcza sterująca wewnętrzna jest wspólna dla obu wkładów pompy. Wał napędowy wirników z łopatkami jest ułożyskowany w pokrywie wewnętrznej, w której znajduje się również tarcza sterująca większej pompy. Tarcza sterująca mniejszej pompy znajduje się w pokrywie zewnętrznej. Pompy łopatkowe po wmontowaniu, ale jeszcze przed uruchomieniem muszą być zalane, gdyż nawet bardzo krótki okres czasu pracy bez oleju prowadzi do zniszczenia pompy, w szczególności jej łopatek pierścienia bieżnego. Pompy łopatkowe są budowane w wielu typach i wielkościach o wydajności do 360 1/min i ciśnieniu do 17,5 MN/m2 (175 at). W układzie hydraulicznym oczyszczarki tłucznia typu RM-62 są stosowane pompy wielotłoczkowe osiowe. Skok tłoczków zapewnia Specjalna tarcza napędowa, ustawiona pod określonym kątem do osi pompy. Zmiana pochylenia tarczy napędowej powoduje zmianę wielkości skoków tłoczków, a tym samym zmianę wydajności pompy. Silniki i siłowniki hydrauliczne Silniki i siłowniki służą do zamiany energii ciśnienia (potencjalnej) lub kinetycznej cieczy na pracę mechaniczną. Silniki Stosuje się wówczas, kiedy jest potrzebny długotrwały ruch obrotowy o nie ograniczonym kącie obrotu elementu roboczego. Zasadniczo za silnik hydrauliczny może służyć każda pompa, jeżeli nie jest sterowana zaworami zwrotnymi, W siłowniku napór cieczy roboczej pod odpowiednim ciśnieniem jest zamieniany na ruch prostoliniowy tłoczyska. W omawianych w tym podręczniku maszynach są stosowane trzy rodzaje silników hydraulicznych: łopatkowe, wielotłoczkowe osiowe z wirującą tarczą napędową i silniki typu ORBIT. [hasła pokrewne: , auto auto ostrobramska, otomoto piła ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: auto auto ostrobramska otomoto gniezno otomoto piła