Pompa wtryskowa

Tags: , ,

Pompa wtryskowa napędzana jest za pośrednictwem walka giętkiego przez wałek napędowy rozdzielacza zapłonu. Podczas pracy silnika z pełnym obciążeniem ciśnienie w przewodach prowadzących do wtryskiwaczy dochodzi do 14 kG/cm2.

Uruchamianie silnika ułatwia elektromagnetyczne urządzenie rozruchowe, działające jedynie w okresie włączenia rozrusznika, którego elektromagnes poprzez cięgło i dźwignię przymusowo przesuwa tłoczek upustowy w dolne położenie skrajne. Wówczas ustaje odpływ paliwa do komory pływakowej i jednocześnie pod naciskiem tłoczka upustowego otwiera się zawór urnożliwiający dopływanie dodatkowych ilości paliwa do wtryskiwaczy — wprost z układu zasilania, z pominięciem pompy wtryskowej. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH, używane samochody, używane samochody dostawcze ]

Nagrzewanie się silnika po rozruchu przyspiesza pomocniczy układ podciśnieniowy zmieniając stosunek przełożenia dźwigni ustalającej chwilowe położenia tłoczka upustowego. Jeżeli silnik nie uzyskał jeszcze stanu równowagi cieplnej, zawór sterowany termostatem całkowicie lub częściowo zamyka wolny przelot w przewodzie prowadzącym od rury ssącej, wskutek czego w komorze wybieraka pomocniczego brak w ogóle podciśnienia lub jest ono mniejsze niż w rurze ssącej. Wówczas sprężyna przepony pomocniczej utrzymuje wspornik dźwigni ustalającej w takiej pozycji, że przepona dźwigni ustalającej umożliwiając tłoczkowi upustowemu zajmowanie coraz wyższych położeń i przepuszczanie coraz większych ilości paliwa do komory pływakowej. Ponadto omawiany układ zapewnia krótkotrwałe wzbogacanie mieszanki w razie gwałtownego uchylenia przepustniCy dławicy nastawnej, a podczas pracy silnika koryguje działanie głównego wybieraka.

Podczas jałowego biegu silnika przepustnica dławicy nastawnej jest całkowicie przymknięta, a powietrze zasysane do cylindrów dopływa częściowo przez boczny kanał, a częściowo (około 250/0) przez kanaliki w gniazdkach wtryskiwaczy (rys. 44-54). Wolny przelot kanału bocznego zmienia się za pomoca śruby regulacyjnej. Skład mieszanki biegu jałowego koryguje się przez przekręcanie śruby przeslaniającej częściowo przelot przewodu wybieraka głównego. W miarę przymykania przepustnicy sprzężona z nią dźwignia za pośrednictwem krzywki wyłącza pomocniczy układ podciśnieniowy, co zapewnia odpowiednie wzbogacenie mieszanki.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH samochody dostawcze używane samochody