smart brabus forfour

Układy drążków kierowniczych

Układ zwrotniczy. Kierowane koła samochodów powiązane są miedzy sobą poprzez układ zwrotniczy w postaci drążków i dźwigni połączonych przegubowo. Elementami typowego układu zwrotniczego są: ramiona zwrotnic (górne i dolne) oraz drążki kierownicze (podłużny i poprzeczny). Ruch obrotowy koła kierownicy przekazywany jest przez mechanizm kierowniczy, ramie mechanizmu kierowniczego i drążek podłużny na górne ramie jednej ze zwrotnic. Poosiowe ruchy drążka podłużnego powodują wiec bezpośrednio poprzez górne ramie zwrotnicy skręt jednego koła (po tej stronie, po której wbudowany jest mechanizm kier...

Więcej »

Silnik typu ORBIT

Zmiana kierunku obrotów następuje w wyniku zmiany doprowadzenia i odprowadzenia cieczy. Opisany typ silnika jest stosowany do napędu wibratorów płyt zagęszczających bocznych (od czół podkładów). Do napędu podjazdu roboczego podbijarki typu MD-07-32 wykorzystano silnik o dużym momencie obrotowym typu ORBIT. Wieniec silnika ma siedem komór i jest połączony ruchowo z kadłubem silnika. Wewnątrz wieńca jest usytuowany obrotowy wirnik, mający sześć zębów. Wszystkie zęby wirnika mają nieprzerwany kontakt z wewnętrzną powierzchnią wieńca, tak więc miedzy zębami wirnika a wewnętrzną powierzc...

Więcej »

Zbieżność kół

Zbieżność kół ogranicza wpływ ich pochylenia, które wywołuje skłonność kół do rozjeżdżania się na zewnątrz. Zbieżność kół przednich zapobiega ich skłonności do trzepotania podczas jazdy z dużą szybkością. Zbieżnosć kół kierowanych powinna być tak dobrana, aby koła jadącego samochodu mogły się ustawiać możliwie równolegle do kierunku jego ruchu. Taka pozycja kół zapobiega ślizganiu się Opon po nawierzchni, a więc ogranicza zużycie ich bieżników. W razie stosowania ogumienia wysokociśnieniowego zbieżnośc kół dochodzi do 10 mm. Odległości A i B mierzy się na przod...

Więcej »

REGULACJA AUTOMATYCZNA

Prędkość obrotowa wału korbowego silnika (ns) od chwili ruszenia samochodu z miejsca do chwili, kiedy przekładnia hydrokinetyczna zaczyna pracować jako sprzęgło hydrokinetyczne, zmienia się w zakresie 2700 . . . 3200 obr/min w razie ustawienia łopatek kierownicy w położeniach dużej reakcji lub w zakresie 1700. . .2700 obr/min, kiedy reakcja kierownicy jest mała. Podczas ruszania samochodu z miejsca (tj. kiedy wał zdawczy w bezruchu lub obraca się bardzo powoli) napęd jest przekazywany wyłącznie przez pierwszą turbinę. Całkowite przełożenie zespołu TURBOGLIDE 1957 wynosi wówczas 4,3 (w razie ustawienia...

Więcej »
http://www.bezantybiotykow.com.pl 751#renault nowy , #forum renault clio , #dacia na raty , #nissan micra k12 otomoto , #audi q3 2017 , #toyota wynajem długoterminowy , #suzuki salony , #auta za 40 tys , #auto raba mszana , #umowa kupna sprzedaży samochodu współwłaściciele pdf ,