Urządzenia wtryskowe TIMKEN są bazowane na systemie BOSCH, przy czym z biegiem lat wprowadzono niezbyt liczne modyfikacje. Pompy wtryskowe TIMKEN wyróżniają sie zastosowaniem sekcji tłoczących w postaci wymiennych podzespołów, które mogą być wyjmowane w złożeniu z obudowy, bez częściowej choćby rozbiórki pompy wtryskowej. Produkowane początkowo pompy wtryskowe TIMKEN są niemal identyczne z pompami wtryskowymi BOSCH, pomijając zmodyfikowane wykonania popychaczy i nieistotne szczegóły konstrukcji części. [więcej w: mercedes zasada otomoto, otomoto olkusz, vb leasing samochody poleasingowe ]
...
Poprzeczny drążek kierowniczy, jednolity, wykonany jest najczęściej w postaci pręta lub rury o nagwintowanych końcach, zaopatrzonych w nakręcane głowice do mocowania sworzni kulistych. Gwinty na końcach drążka mają przeciwnie biegnące zwoje, dzięki czemu podczas przekręcania drążka zmniejsza się lub zwiększa jego czynna długość (zasada śruby rzymskiej), co umożliwia regulacje zbieżności kół. Po ustaleniu właściwej długości drążka poprzecznego dociąga sie nakrętki lub śruby unieruchamiające głowice na drążku. Ramiona zwrotnic, w samochodach o sztywnych osiach przednich związane...
Tłoczenie oleju napędowego do wtryskiwacza rozpoczyna się po odsłonięciu przez dolną krawędź główki tłoczka sterującego wlotu do kanalika tłoczącego, Od tej chwili paliwo pod naciskiem tłoka głównego i tłoczka sterującego odpływa z komory roboczej poprzez kanaliki i podtoczenie tłoczka sterującego do kanalika tłoczącego i dalej do rozpylacza.
W okresie wytłaczania oleju napędowego tłok główny i tłoczek sterujący zbliżają się do siebie i w końcu zderzają się. Niemal jednocześnie kończy się doprowadzanie paliwa do wtryskiwacza, ponieważ tłoczek sterujący wykonuje już suw na...