PIC-642

Element walcowy

Element taki minimalnie ugina się pod dużym obciażeniem promieniowym (1,78 mm pod naciskiem 1930 kG), lecz jest przeszło trzy razy elastyczniejszy niż element płytowy (o identycznej grubości i objętości wkładki gumowej, który ugięcie 1,78 mm wykazuje dopiero pod obciążeniem 6200 kG). Wskutek umiarkowanego obciążenia poosiowego omawiany element walcowy ugina się dość znacznie (7,9 mm pod naciskiem 525 kG i cechuje go niemal dwukrotnie większa elastyczność poosiowa niż podobny element stożkowy z wkładką gumową 0 identycznej grubości i objętości (który ugina s...

Więcej »

Wirnik zębaty

Wirnik zębaty jest połączony z wałem silnika za pomocą specjalnego wałka sprzęgła zębatego. Podobnie z wirnikiem jest połączona tarcza rozrządu. W czasie jednego obrotu wału silnika odbywa się sześć zwykłych cyklów roboczych silnika, w związku z czym uzyskuje się sześciokrotnie większy moment Obrotowy przy sześciokrotnie mniejszej prędkości obrotowej. Dlatego silnik tego typu  jest stosowany do napędu urządzeń roboczych (podjazdu) podbijarki typu MD-07-32. Drugą grupę urządzeń roboczych stanowią siłowniki hydrauliczne, zwane również cylindrami siłowy...

Więcej »

Urządzenia stabilizujące

Do tego rodzaju urządzeń zalicza się stabilizatory, drążki ustalające i drążki reakcyjne. Aby zapewnić należyta stateczność ruchu samochodu stosuje się niekiedy rozmaite specjalne urządzenia stabilizuiące, ograniczające również i wzdłużne pochylenia nadwozi. Stabilizator poprzeczny ogranicza boczne wychylenia wozia przez zmniejszanie różnicy chwilowych działających na elementy sprężyste zawieszenia jednej osi lub jednego mostu napędowego. Jeżeli wskutek unoszenia się (lub opadania) któregoś z kół jezdnych zmienia sie obciążenie sprężystego elementu je...

Więcej »

Budownictwo i architektura : Interboro Partners "Holding Pattern" zwycięzcą programu Young Architects 2011 na PS1

Na końcu walka kierownicy osadzony jest ślimak, przeważnie wielozwojowy, zazębiony ze ślimacznicą zaklinowaną na wspólnym wałku z ramieniem mechanizmu kierowniczego. Zastosowanie pełnego kola ślimacznicy jest korzystne, ponieważ ułatwia kasowanie luzów w przekładni, powstających wskutek zużywania się współpracujących części. W razie stwierdzenia nadmiernego luzu w przekładni wystarcza bowiem zwykle przekręcić ślimacznice na wałku o pewien kąt, np. 0 1 200 (oraz przełożyć odpowiednio ramie kierownicy), aby uzyskać znów prawidłowe zazębienie między wsp...

Więcej »
751#auta za 40 tys , #auto raba mszana , #umowa kupna sprzedaży samochodu współwłaściciele pdf , #otomoto tarnów , #co to adblue , #otomoto honda goldwing , #amelia otomoto , #auto agat alwernia , #spalanie alkoholu kalkulator , #dbx aston martin ,