waldi otomoto

Drążek trójdzielny

Często w samochodzie o niezależnym zawieszeniu kół kierowanych wskazane jest umieszczenie przegubów dzielonego drążka poprzecznego stosunkowo daleko od podłużnej osi symetrii pojazdu. Przeważnie stosuje się wówczas drążek trójdzielny. W miejscu przegubowego połączenia skrajnego i środkowego członu drążka poprzecznego podłączone jest ramie o trójdzielnym przekładni kierowniczej. Symetrycznie z drugiej strony umieszczona jest dźwignia pośrednicząca, zwiazana przegubowo z (MERCEDES-BENZ LPS 333) ramą (jak np. w samochodzie FSO). Jeżeli kierowane koła przednie są zawieszon...

Więcej »

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy umożliwia kierowcy, zgodnie z jego wolą, zmienianie kierunku ruchu prowadzonego pojazdu samochodowego. Pojazd skręca w bok (w prawo lub w lewo) odpowiednio do kierunku skręcenia obu kół przednich (w bardzo rzadkich przypadkach również i kół tylnych). Od sposobu działania układu kierowniczego w znacznym stopniu zależą dwie bardzo istotne własności użytkowe pojazdu samochodowe go — jego kierowalność oraz zwrotność. Układ kierowniczy powinien samoczynnie utrzymywać kierunek ruchu pojazdu na wprost lub umożliwiał toczenie sie bez poślizgu skręconych w bok kół kierow...

Więcej »

Poprzeczny drążek kierowniczy

Poprzeczny drążek kierowniczy, jednolity, wykonany jest najczęściej w postaci pręta lub rury o nagwintowanych końcach, zaopatrzonych w nakręcane głowice do mocowania sworzni kulistych. Gwinty na końcach drążka mają przeciwnie biegnące zwoje, dzięki czemu podczas przekręcania drążka zmniejsza się lub zwiększa jego czynna długość (zasada śruby rzymskiej), co umożliwia regulacje zbieżności kół. Po ustaleniu właściwej długości drążka poprzecznego dociąga sie nakrętki lub śruby unieruchamiające głowice na drążku. Ramiona zwrotnic, w samochodach o sztywnych osiach przednich zw...

Więcej »

Przejście od pomiaru wyników do zrozumienia wyników

Do zasilania układów hydraulicznych są stosowane różnego rodzaju pompy. Na przykład w podbijarkach stosuje się tylko jeden typ pompy pompę łopatkową całkowicie odciążoną, Do zasilania głównego układu stosuje się pompę podwójną, tzn. w jednym kadłubie znajdują się dwie pompy o różnej wydajności. Wirnik pompy łopatkowej ma nacięte rowki, w których łopatki mogą wykonywać ruchy promieniowe. Łopatki te są dociskane sprężynami do pierścienia bieżnego, mającego wewnątrz owalny otwór, Obracając wirnik pompy, łopatki dociskając do wewnętrznej bieżni wykonują w czasie jedne...

Więcej »
http://www.meble-biurowe.biz.pl 751# , #renault nowy , #forum renault clio , #dacia na raty , #nissan micra k12 otomoto , #audi q3 2017 , #toyota wynajem długoterminowy , #suzuki salony , #auta za 40 tys , #auto raba mszana ,