pisula otomoto

Własności gumy

Do szczególnie cennych własności gumy jako materiału na sprężyste elementy zawieszenia należy łatwość uzyskiwania na drodze konstrukcyjnej najbardziej korzystnej progresywności charakterystyki odkształcania. Jednocześnie w porównaniu z elementami stalowymi gumowe elementy sprężyste o takich samych ciężarach mogą przejmować znacznie większe obciążenia. Istnieją jeszcze jednak istotne przeszkody utrudniające szybkie rozpowszechnianie się systemów zawieszenia opartych wyłącznie na zastosowaniu gumowych elementów sprężystych. Najważniejsze z nich to trudności technologiczne w produkcji dość skomplikowan...

Więcej »

Drążki ustalające

Drążki ustalające spotyka się głównie w przypadkach, kiedy elementy zawieszenia nie nadają się do przejmowania dużych bocznych obciążeń lub tego rodzaju obciążenia mogą wywoływał niepożądane odkształcenia elementów sprężystych (np. sprężyn śrubowych). Zadania drążków ustalających spełniają niekiedy inne elementy zawieszenia, np. rozwidlone wahacze podwójne lub człony stabilizatora. Pojedynczy poprzeczny drążek ustalający określa się często nazwa drążek PANHARD, Drążek reakcyjny zabezpiecza przed wzdłużnymi przesunieciami nadwozia względem osi lub mostu napędowego (albo odwrotnie) pod wp...

Więcej »

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy umożliwia kierowcy, zgodnie z jego wolą, zmienianie kierunku ruchu prowadzonego pojazdu samochodowego. Pojazd skręca w bok (w prawo lub w lewo) odpowiednio do kierunku skręcenia obu kół przednich (w bardzo rzadkich przypadkach również i kół tylnych). Od sposobu działania układu kierowniczego w znacznym stopniu zależą dwie bardzo istotne własności użytkowe pojazdu samochodowe go — jego kierowalność oraz zwrotność. Układ kierowniczy powinien samoczynnie utrzymywać kierunek ruchu pojazdu na wprost lub umożliwiał toczenie sie bez poślizgu skręconych w bok kół kierowanych podczas zakręcani...

Więcej »

Rola niedokrwiennej niedomykalności zastawki mitralnej w patogenezie ostrego obrzęku płuc ad

Zagadnienie współpracy elementów sprężystych zawieszenia oraz amortyzatorów nie zostało dotychczas należycie i wszechstronnie wyjaśnione. Wszelkie rozważania teoretyczne w tej dziedzinie odbiegają od rzeczywistości z uwagi na konieczność przyjmowania rozmaitych uproszczeń. Elementy sprężyste i amortyzatory w zawieszeniach współczesnych samochodów dobiera się i wzajemnie dostosowuje wyłącznie na drodze doświadczalnej, na podstawie wyników rozmaitych prób praktycznych, rezygnując z posługiwania się teorią, która w tej mierze ma tylko wartość dydaktyczną. Tłumienie drgań. Jeżeli układ drgający odzna...

Więcej »
http://www.dobryneurochirurg.pl 751#audi q3 2017 , #toyota wynajem długoterminowy , #suzuki salony , #auta za 40 tys , #auto raba mszana , #umowa kupna sprzedaży samochodu współwłaściciele pdf , #otomoto tarnów , #co to adblue , #otomoto honda goldwing , #amelia otomoto ,