mapa autostrady europa

Poprzeczny drążek kierowniczy

Poprzeczny drążek kierowniczy, jednolity, wykonany jest najczęściej w postaci pręta lub rury o nagwintowanych końcach, zaopatrzonych w nakręcane głowice do mocowania sworzni kulistych. Gwinty na końcach drążka mają przeciwnie biegnące zwoje, dzięki czemu podczas przekręcania drążka zmniejsza się lub zwiększa jego czynna długość (zasada śruby rzymskiej), co umożliwia regulacje zbieżności kół. Po ustaleniu właściwej długości drążka poprzecznego dociąga sie nakrętki lub śruby unieruchamiające głowice na drążku. Ramiona zwrotnic, w samochodach o sztywnych osiach przednich związane przegubowo z d...

Więcej »

Układy urządzeń wtryskowych - c.d.

— sterowanie rozdzielacza, polegające na skracaniu lub wydłużaniu okresów czasu, w których rozdzielacz łączy zasobnik nadciśnienia z poszczególnymi wtryskiwaczami ; urządzenie wtryskowe jest dość proste, lecz poważne trudności wynikają z bardzo wysokich wymagań odnośnie dokładnogci wykonania rozdzielacza oraz z konieczności reguIowania ciśnienia tłoczenia paliwa do zasobnika nadciśnienia zależnie od częstotliwości wtryskiwania (w celu utrzymania niezmiennego wyprzedzenia wtryskiwania oraz stałego dawkowania w razie spadku lub podwyższenia prędkości biegu silnika), — sterowanie pompy wtr...

Więcej »

Amortyzatory tłoczkowe

Jeżeli zewnętrzne obciążenie wzrasta, podczas odkształcania się sprężystego elementu zawieszenia ciecz przetłaczana przez przekręcające się łopatki przepływa przez skośne kanaliki dławiące oraz przez zaworki płytkowe w przegrodzie. W takiej sytuacji opory hydrauliczne są umiarkowane i amortyzator działa z ograniczoną skutecznością. Kiedy natomiast zewnętrzne obciążenie maleje, podczas rozprężania sie sprężystego elementu zawieszenia ciecz przetłaczana przez przekręcające sie łopatki przepływa tylko przez skośne kanaliki, ponieważ zaworki płytkowe są zamknięte. W rezultacie opory hydrauliczne s...

Więcej »

Za najwlasciwsze uznac mozna laczenie pretów wystajacych z elementu niezaleznie od sposobu wykonania tego polaczenia

Niektóre samochody cechuje pochylenie kół tylnych góra ku sobie (czyli tzw. ujemny kąt pochylenia). Takie ustawienie kół polepsza stateczność pojazdu podczas zakręcania i dość skutecznie ogranicza skłonność samochodu do zarzucania tyłem. Pochylenie sworznia zwrotnicy zmniejsza promień zataczania oraz ułatwia samoczynne powracanie kola kierowanego do położenia środkowego, odpowiadajacego jeździe wprost (podczas wyprowadzania pojazdu z zakrętu). Im mniejszy jest promień zataczania, tym łatwiej przekręcać można koło kierownicy (ponieważ potrzebny moment obrotowy na kole kierownicy jest proporcjonalny do wi...

Więcej »
http://www.poziomzdrowia.pl 751#audi q3 2017 , #toyota wynajem długoterminowy , #suzuki salony , #auta za 40 tys , #auto raba mszana , #umowa kupna sprzedaży samochodu współwłaściciele pdf , #otomoto tarnów , #co to adblue , #otomoto honda goldwing , #amelia otomoto ,