Jako osprzęt współczesnych samochodowych silników wysokoprężnych, zwłaszcza w Polsce, stosuje się najczęściej urządzenia wtryskowe bezpośredniego dzialania systemu BOSCH lub pochodne. Bez względu na drobne różnice konstrukcyjne i pochodzenie, a nawet oznaczenia, wszystkie urządzenia wtrySkowe bazowane na syste mie BOSCH mają pompy wtryskowe o charakterystycznych cechach wspólnych, omówionych poniżej. Wykonanie tłoczka sekcji systemu BOSCH. Ilość Oleju napędowego, wytłaczanego jednorazowo do wtryski...
Nadajnik impulsów oraz rozdzielacz urządzenia elektronowego zespolone są w oddzielny Żespól, napędzany za pomocą walka giętkiego przez wałek rozdzielacza zapłonu. Nadajnik impulsów składa się z krzywki o czterech garbach i dwóch przerywaczy, włączajaeych kanały modulatora. Kaidy z kanałów modulatora steruje awkowaniem paliwa jednego rzędu cylindrów (czterech).
Dławica nastawna ma dwie p zepustnice, z których jedna steruje napełnienie cylindrów podczas biegu jałowego silnika i w zakre...
Działanie mechanizmu sterowania dawkowaniem pompy wtryskowej BOSCH (i pochodnych) polega na jednociesnym przekręcanłu o takie same katy tłoczków w cylinderkach wszystkich sekcji tłoczących oraz na utrzymywaniu tłoczków w określonych połoženiach, aż do kolejnej zmiany dawkowania. Mechanizm sterowania jest sprzężony popreez odpowiedni układ przeniesienia z regulatorem obrotó i z pedałem przyspieszenia lub dźwignia sterującą. Każdy tłoczek sekcji tłoczącej OSCH ma u dołu dwa wystepy, tzw. zabieraki...