Cylinderki amortyzatora obustronnego działania

Tags: , ,

Jeżeli cylinderki sa wywiercone równolegle, tloczki poruszają się przeciwbieżnie. Kiedy natomiast cylinderki mają wspólną oś, tłoczki wzajemnie naśladuja swoje ruchy. Cylinderki amortyzatora obustronnego działania połączone są poprzez układ dwóch zaworków przepustowych, których ciśnienia otwarcia reguluje się przez zmienianie wstępnego napięcia sprężyn za pomocą śrub regulacyjnych. Dodatkowe zaworki zwrotne — np. w tłoczkach — zapewniają całkowite napełnienie cieczą wnętrza cylinderków.. Niesymetryczność działania amortyzatora wynika z różnych przepustowości zaworków dławiących. Teleskopowy amortyzator hydrauliczny jest to amortyzator tłokowy o kształcie walca, który zmienia swą czynną długość. Wykonanie takie pozwala na zmniejszenie do minimum ciężaru własnego amortyzatora oraz ułatwia w licznych przypadkach jego wbudowanie w zawieszeniu samochodu. Dość istotną wadą amortyzatorów teleskopowych jest natomiast ich wrażliwość na boczne obciążenia. Poważny wpływ na prawidłowość działania teleskopowego amortyzatora hydraulicznego ma sposób uszczelnienia jego trzona tłokowego. Każda nieszczelność powoduje wyciekanie cieczy z wnętrza amortyzatora i przenikanie do niego powietrza, co wywołuje tzw. sprężynowanie amortyzatora i zmniejsza skuteczność jego działania. Poważną niedogodnością wynikającą z teleskopowej konstrukcji amortyzatora jest tworzenie sie w jego wnętrzu emulsji z cieczy i powietrza, czemu sprzyjają różnice zmian objętości przestrzeni nad i pod tłokiem w cylindrze, równe części trzona tłokowego znajdującej sie chwilowo w cylindrze. Istotny wpływ na tworzenie się emulsji ma również i temperatura cieczy, podwyższająca sie wskutek przemiany pochłanianej przez amortyzator energii mechanicznej na ciepło. Aby zapobiec powstawaniu emulsji korzysta się z różnych środków, jak np.: zmniejszanie stopnia zawirowań cieczy w zbiorniku, usuwanie pęcherzyków powietrza itp. Najbardziej skutecznym rozwiązaniem problemu byłoby całkowite wypełnienie amortyzatora płynem. Jednak konieczność pozostawienia pewnej ilości powietrza w amortyzatorze teleskopowym wynika ze wspomnianych różnic zmian objętości rozdzielonych tłokiem -przestrzeni w cylindrze podczas ruchu tłoka. [więcej w: japan cars, krotoski cichy używane, krotoski cichy samochody używane ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: japan cars krotoski cichy samochody używane krotoski cichy używane