Drążek trójdzielny

Tags: , ,

Często w samochodzie o niezależnym zawieszeniu kół kierowanych wskazane jest umieszczenie przegubów dzielonego drążka poprzecznego stosunkowo daleko od podłużnej osi symetrii pojazdu. Przeważnie stosuje się wówczas drążek trójdzielny. W miejscu przegubowego połączenia skrajnego i środkowego członu drążka poprzecznego podłączone jest ramie o trójdzielnym przekładni kierowniczej. Symetrycznie z drugiej strony umieszczona jest dźwignia pośrednicząca, zwiazana przegubowo z (MERCEDES-BENZ LPS 333) ramą (jak np. w samochodzie FSO). Jeżeli kierowane koła przednie są zawieszone niezależnie, czas tylko skrajne zainstalowanie jednolitego drążka poprzecznego nastręcza człony drążka pona ogół sporo trudności, ponieważ trzeba go z reguły skrócić do minimum i umieścić daleko za osia obrotu kół kierowanych. Z tego względu, zamiast jednolitego drążka poprzecznego, łączącego ze sobą końce, środkowy człon drążka biorąc praktycznie pozostaje nieruchomy. Symetryczność układu kierowniczego zapewnia jednakowe i korzystne warunki skręcania W bok obu kół kierowanych. Samochody o niezależnym zawieszeniu kół kierowanych wyposaża się często w specjalne przekładnie kierownicze, tzw. zębatkowe. Zębatka spełniać może zadania środkowego członu trójdzielnego drążka poprzecznego lub stanowić element sterujący ruchami symetrycznie dzielonego drążka poprzecznego. Podłużny drążek kierowniczy jest z reguły wykonany z rury stalowej w postaci jej odcinka o rozszerzonych końcach, stanowiących głowice drążka, w których znajdują się gniazda sworzni kulistych. Drążki podłużne mają kształt prosty lub też są wygięte odpowiednio do rozmieszczenia innych elementów podwozia. [hasła pokrewne: euroauto, otomoto kościerzyna, używane otomoto wloclawek ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: euroauto otomoto kościerzyna otomoto wloclawek