System GMC V-DRIVE

Tags: , ,

Automatyczna skrzynka biegów stosowana w autobusach GMC. Od walu korbowego silnika napęd jest przenoszony za pomocą przekładni stożkowej na oprawę rozdzielczego suchego sprzęgła dwutarczowego, a następnie albo przez przekładnię hydrokinetyczną na wał zdawczy, prowadzący do tylnego mostu, albo też bezpośrednio na wał zdawczy, z pominięciem przekladni hydrokinetycznej. Bieg tylny zapewnia kinetycznej, co zwiększa zrywność samochodu. Po osiągnieciu pewnej prędkości ruchu, odpowiadającej danemu uchyleniu przepustnicy w gaźniku, następuje znów samoczynne zaryglowanie przekładni hydrokinetycznej. dodatkowa przekładnia, włączana za pomocą ręcznej dźwigni, umieszczonej pod kołem kierownicy. System WHITE. Automatyczne skrzynki biegów WHITE stosowane są w autobusach, samochodach ciężarowych i w rozmaitych urządzeniach przemysłowych. Kiedy autobus rozpędza się do określonej prędkości granicznej, układ sterujący samoczynnie przełącza sprzęgło rozdzielcze, czyli rygluje. System MAZ-530. Półautomatyczna skrzynka biegów, stosowana w samochodach-wywrotkach MAZ-530. Zespół składa się z przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina, dwie kierownice, zakres przełożeń 1,0. . .4,0) i trójstopniowej mechanicznej skrzynki biegów; produkowane sa również wersje z planetarnymi skrzynkami biegów, Przed przekładnią hydrokinetyczną wbudowana jest oddzielna przekładnia przyspieszająca o przełożeniu 0,773, Przekładnie skrzynki biegów przełączane są przez hydrauliczny układ sterujący za pośrednictwem wielotarczowych sprzęgieł ciernych, Układ sterujący uruchamia kierowca przez przerzucanie dźwigni ręcznej. Przekładnia hydrokinetyczna uczestniczy w przekazywaniu napędu na wszystkich biegach. Podczas korzystania z biegu pośredniego, w zakresie małych poślizgów turbiny względem pompy, przekładnia hydrokinetyczna pracuje jako sprzęgło hydrokinetyczne lub zostaje zaryglowana przez wielotarczowe sprzęgło ryglujące. Zespół MAZ-530 współdziała z dwustopniową skrzynką rozdzielczą, wyposażoną w międzyosiowy mechanizm różnicowy. Przełożenia skrzynki rozdzielczej wynoszą 1,57 oraz 0,744. Zespoły ILOMATIC sa produkowane w rozmaitych wykonaniach, przy czym bieg tylny jest szybszy o około 10% niż bieg w przód, co wynika z zastosowania tego rodzaju skrzynek biegów.  [przypisy: sterowniki plc, audi serwis wrocław, Producent silników elektrycznych w Polsce ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław Producent silników elektrycznych w Polsce sterowniki plc